KURS Auto CAD - Nova Kursy

AutoCAD należy do grupy najpopularniejszych programów służących do komputerowego opracowywania projektów technicznych ( płaskich- Auto Cad I stopnia oraz przestrzennych- Auto Cad II stopnia). Program ten, ze względu na swoje bardzo duże możliwości, w sposób istotny ułatwia i przyspiesza prace projektowe. Ma to ogromne znaczenie przy ciągle rosnących wymaganiach odnośnie jakości i terminowości.

ZAPISZ SIĘ ON LINE

 

Wprowadzenie do programu AutoCAD

  • Elementy ekranu AutoCAD’a, dostosowanie pasków narzędzi, menu główne, menu kursora
  • Otwieranie, zapisywanie i zamykanie rysunków
  • Tworzenie szablonów i korzystanie z nich
  • Cofanie i odtwarzanie wprowadzonych poleceń
  • Korzystanie ze skrótów klawiaturowych
  • Zapoznanie się ze zmiennymi systemowymi
  • Częściowe wczytywanie i otwieranie rysunku

Układy współrzędnych

  • Biegunowy i kartezjański układ współrzędnych
  • Globalny i lokalny układ współrzędnych
  • Bezpośrednie wprowadzanie odległości

Przestrzeń robocza AutoCAD’a

  • Ustawienie granic rysunku
  • Formatowanie jednostek miary

Podstawowe elementy rysunkowe

  • Tworzenie rysunków przy użyciu linii, okręgów i łuków
  • Rysowanie prostokątów, wieloboków, pierścieni, splajnów i punktów
  • Szkicowanie
  • Linie o nastawialnej szerokości – polilinie
  • Tworzenie i modyfikowanie multilinii

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

  • Oglądanie rysunku
  • Powiększanie i przesuwanie w czasie rzeczywistym (NFRAGM i ZOOM)
  • Podgląd dynamiczny
  • Praca w rzutniach sąsiadujących w obszarze Modelu
  • Odświeżanie i regenerowanie rysunku

Rysowanie precyzyjne

  • Dostosowanie skoku i siatki
  • Rysunek aksonometryczny
  • Lokalizacja punktów charakterystycznych na obiektach – stałe tryby lokalizacji
  • Użycie funkcji Auto Track do rysowania obiektów względem innych obiektów
  • Wykorzystanie linii konstrukcyjnych: prostej i półprostej
  • Korzystanie z kalkulatora programu AutoCAD

Konstrukcja i modyfikacja obiektów na rysunku

  • Sposoby wyboru obiektów, szybki wybór
  • Edycja za pomocą uchwytów
  • Polecenia dokonywania zmian, modyfikacji położenia i kształtu obiektów (usuwanie, kopiowanie, wymazywanie, przesuwanie, zmiana wielkości obiektów, kopiowanie równoległe, tworzenie szyku prostokątnego i kołowego, lustrzane odbicie, obracanie, przerywanie, wydłużenie, ucinanie, rozbijanie, fazowanie i zaokrąglanie)
  • Korzystanie z okna Cechy

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

  • Zarządzanie warstwami i właściwościami obiektów
  • Tworzenie i filtrowanie warstw
  • Ustawianie bieżącej warstwy
  • Widoczność warstw w rysunku
  • Sterowanie kolorem i rodzajem linii
  • Korzystanie z paska narzędzi Przybory

Informacje i dane statystyczne

  • Pomiar odległości, powierzchni i współrzędnych
  • Informacje o obiektach, czasie wykonania projektu, zasobach systemowych


Tworzenie napisów

  • Tekst prosty i akapitowy
  • Znaki szczególne
  • Edycja tekstu oraz cech linii tekstu
  • Tworzenie i modyfikowanie stylów tekstu
  • Sprawdzanie pisowni
  • Tworzenie ułamków


Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

  • Kreskowanie i wypełnianie obszarów
  • Tworzenie i modyfikacja obszarów kreskowanych
  • Tworzenie obszarów wypełnionych
  • Definiowanie własnych wzorów kreskowania
  • Zmiana kolejności wyświetlania obiektów na rysunku

Bloki, atrybuty i odnośniki zewnętrzne

  • Tworzenie, wstawianie i rozbijanie bloków – elementów powtarzalnych w projektach
  • Zarządzanie odnośnikami zewnętrznymi
  • Przycinanie bloków i odnośników zewnętrznych
  • Edycja odnośników i bloków w rysunku
  • Definiowanie atrybutów
  • Wstawianie obrazów rastrowych do rysunku


Design Center – Centrum Danych Projektowych

  • Praca z wieloma rysunkami w jednej sesji
  • Zarządzanie zasobami rysunków (przeglądanie, przenoszenie obiektów między rysunkami)

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

  • Wymiarowanie
  • Tworzenie wymiarów liniowych, normalnych, współrzędnych, kątowych oraz wymiarów promieni i średnic
  • Szybkie wymiarowanie
  • Wymiarowanie szeregowe i od bazy
  • Tworzenie linii odniesienia i dodawanie symboli tolerancji geometrycznych
  • Edycja wymiarów
  • Zarządzanie stylami wymiarowania
  • Zapoznanie się ze skalą wymiarowania


Przygotowanie wydruku

  • Środowisko obszaru Modelu i obszaru Papieru (Arkusza)
  • Tworzenie i ustawiania Arkusza do wydruku
  • Tworzenie i modyfikowanie rzutni ruchomych i o nieregularnych kształtach

Kreślenie rysunków

  • Podgląd wydruku
  • Style wydruku
  • Kreślenie na drukarce i do pliku

Przestrzeń trójwymiarowa

  • Tworzenie podstawowych brył 3D
  • Polecenie Orbita 3D
  • Lokalny Układ Współrzędnych – LUW
  • Podstawowe operacje 3D (przekręć, wyciągnij, suma, różnica, iloczyn, dopasuj)
  • Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Więcej w tej kategorii: KURS GRAFIKA KOMUTEROWA »

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

JoomlaMan

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej Polityka Cookies